Ultra Runners’ Talk, wat na de marathon?

Beste lezers,

Zaterdagavond reden Steve Jonckheere en ik naar Mechelen. Voor de tweede editie van Ultra Runners talk. Er was een topveld van sprekers aanwezig ten voordele voor Music For Life.

Rik Merchie vatte de avond aan en sprak over zijn nieuw boek The Holy Trail.  Een boek over traillopen, met een bucketlist van de mooiste trails over de hele wereld en ludieke invalshoeken en passages met onder andere Kilian Jornet. Ik heb dit boek alvast genoteerd op mijn lijstje voor Sinterklaas. Lees je mee Sinterklaas?…😀

rik merchie.png

Bij de volgende presentatie vielen mijn ogen open. Sebastiaan Vandermolen en Weking van Reeth liepen maar liefst 2 jaar lang elke dag een marathon. Ze liepen 25000 km van Alaska naar Argentinië. Hun langste duurloop ter voorbereiding van dit huzarenstukje was geloof het of niet 20-30 km. Say What?? 😲 Ze liepen dit huzarenstukje op een dieet van pizza,bier en héél veel pannenkoeken. De voorstelling was een aaneenschakeling van mooie verhalen. Mij hebben ze ruimschoots kunnen bekoren. Spontaniteit ten top!

Via-Panam

Het hoogtepunt van de avond  was Karel Sabbe. Hij behoeft eigenlijk geen inleiding. Hij is de regerend wereldrecordhouder op de pacific crest trail en  Appalachian trail. Hij deed 41 dagen over deze mytische trail, maar liefst 4 dagen sneller dan Scott Jurek 💪💪. Onwezenlijk gewoon!! Hij liet ons een inkijk in zijn voorbereiding, zijn missie. Waw waw waw!! Woorden schieten tekort om deze prestatie naar waarde te kunnen schatten .

karel-sabbe

De laatste spreker was een internationale gast, Holly Page. Deze Engelse verplaatst zich meestal met haar tentje en fiets naar wedstrijden. De spontane engelse leeft van dag tot dag en beleeft de ene mooie ervaring na de andere. Het spreekwoord pluk de dag geeft, ze een nieuwe dimensie 👌. Ze mag zich tot bij de betere skyrunners van de wereld rekenen.

1.-lead-4

Wat heb ik nu geleerd van Ultra Runners’ Talk

  • pannenkoeken,pannenkoeken en nogmaals pannenkoeken moet je eten
  • je moet je goed voorbereiden, maar ook niet te goed
  • je dient zoveel calorieën te eten als mogelijk , pizza is daarvoor een goede oplossing 🍕
  • je baard en haar laten groeien 🙈
  • pluk de dag
  • niet twijfelen, gewoon doen

De verhalen van de sprekers werkten voor mij echt inspirerend. Het doet/deed me nadenken over wat na de marathon? Een ultra is tot op heden nog niet aan de orde, maar dat ik ooit een ultra zal doen, is wel een zekerheid. Het niet doen, zou ik als gemiste kans ervaren. Dus who knows?

Keep on running & reading,

Benny

 

 

2 gedachten over “Ultra Runners’ Talk, wat na de marathon?

Voeg uw reactie toe

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag